Reklamace
Reklamační řád pro kupující – spotřebitele
I. Úvodní ustanovení
1. Tento reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) obchodníka Jaroslav Pitule, IČ: 88855601, se sídlem Na Ohradě 88, Strakonice, 38601, jakožto prodávajícího (dále jen „prodávající“) byl zpracován v souladu se zákonem č. 89/2012, občanským zákoníkem (dále jen „OZ“), zejména ustanovením § 2158 a následujícími v platném znění.
2. Tento reklamační řád se vztahuje pouze na závazkové vztahy vyplývající z kupních smluv uzavřených mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, a to na smlouvy uzavřené prostřednictvím eshopu www.pittisolution.cz. Na vztahy mezi prodávajícím a zákazníkem - podnikatelem vydal prodávající samostatný reklamační řád.
II. Odpovědnost za vady
1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc při jejím převzetí kupujícím nemá vady.
2. Prodávající doporučuje provést prohlídku zboží za účelem kontroly jeho množství, jakosti a provedení bez zbytečného odkladu po převzetí, nejpozději před jeho montáží.
3. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí.
4. Při koupi již použitého spotřebního zboží mohou strany ujednat zkrácení doby pro vytknutí vad, a to nejméně na 1 rok.
5. Pokud je na zboží poskytována záruka, řídí se její podmínky záručním listem nebo jinými dokumenty, kterými je záruka poskytnuta. Pro zachování záruky je nutné dodržení povinností dle záručních listů, návodů anebo další dokumentace přiložené ke zboží.
6. Poskytnutá záruka se nijak nedotýká práv z vad, která má kupující dle právních předpisů.
III. Uplatnění a řešení reklamace
1. Práva z vadného plnění je kupující oprávněn uplatnit u prodávajícího. Je-li však v dokumentaci ke zboží uvedena jiná osoba určená k opravě věci, je kupující oprávněn uplatnit právo na opravu věci i u této osoby, je-li tato osoba v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším.
2. Reklamaci lze uplatnit u prodávajícího těmito způsoby:
- emailem na adresu obchod@pittisolution.cz
3. Reklamace kupujícího musí obsahovat specifikaci závady, kterou kupující reklamuje a vyplněný reklamační formulář.
4. Kupující při reklamaci doloží prodávajícímu oprávněnost svého nároku na uplatnění reklamace u prodávajícího. To lze nejlépe učinit předložením prodejního dokladu.
5. Kupující je povinen umožnit prodávajícímu posoudit oprávněnost reklamace a případně vyřídit reklamaci. Za tímto účelem zpravidla kupující dopraví reklamované zboží prodávajícímu na posouzení. Pokud to není možné a/nebo účelné (např. z důvodu namontování věci nebo rozměrů a hmotnosti zboží), umožní kupující prohlídku věci a případně další úkony v místě, kde se věc nachází. Totéž umožní kupující i pracovníkům servisu zajištěného prodávajícím. Za účelem usnadnění posouzení reklamace je vhodné zaslání podkladů dokládajících vadu, např. fotografie – jejich zasláním však není dotčeno právo prodávajícího posoudit reklamaci i osobní prohlídkou.
IV. Nároky kupujícího z vad zboží
1. Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění.
2. Podle své volby může kupující požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. To se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
3. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
4. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v termínu dle zákona,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy,
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
5. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada nevýznamná.
6. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.
7. Prodávající nese náklady na demontáž a opakovanou montáž zboží, pokud je reklamace důvodná a montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila.
V. Vyřízení reklamace
1. Reklamace vč. případného odstranění vady bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od převzetí reklamace, pokud nebude ujednáno jinak. O výsledku reklamace je prodávající povinen kupujícího v uvedené lhůtě vyrozumět.
2. Po vyřízení reklamace prodávající vyzve kupujícího k vyzvednutí věci a kupující je povinen věc v přiměřené době převzít. To platí i v případě, kdy je reklamace posouzena jako neoprávněná.
3. Pokud si zákazník zboží nevyzvedne do 30 dnů po výzvě prodávajícího, je prodávající oprávněn účtovat od následujícího dne skladné za uložení zboží ve výši 20,- Kč vč. DPH za každý den prodlení, a to za každý započatý m2 potřebné skladovací plochy. Pokud si zákazník nevyzvedne reklamované zboží do 3 měsíců od výzvy, zaniká povinnost prodávajícího zboží skladovat a prodávající je oprávněn zboží vhodným způsobem zpeněžit. V případě prodeje použitelného zboží bude získaný výtěžek použit na náhradu nákladů na skladování a prodej zboží, případný přebytek bude vydán kupujícímu.
VI. Omezení odpovědnosti za vady
1.Práva z vad zboží nevznikají v případech dle zákona, zejména:
- prodávající kupujícího na vadu zvlášť upozornil a kupující s tím souhlasil,
- při opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
- u použité věci na vadu odpovídající míře jejího předchozího používání.
2. Pokud jsou k zakoupenému zboží poskytnuty jakékoli dárky, nevztahuje se na ně záruka ani jiná práva kupujícího z odpovědnosti za vady.
3. Prodávající neodpovídá za poškození zboží způsobené nesprávnou či neodbornou instalací, manipulací, přepravou, připojením, sestavením či nevhodnou údržbou zboží, užíváním zboží v rozporu s návodem k použití či způsobem odlišným od toho, jímž se zboží zpravidla užívá. To neplatí, pokud montáž či instalaci zajišťuje prodávající nebo pokud k vadě došlo v důsledku nedostatku v návodu.
4. Některé zboží (nebo jeho části) může podléhat rychlejšímu opotřebení a jeho obvyklá živostnost je v důsledku toho kratší, než doba, po kterou je kupující oprávněn vytknout vady, které se na zboží vyskytnou. Jedná se zejména o zboží s vyznačenou dobou použitelnosti či trvanlivosti, a dále např. baterie elektronických zařízení, těsnění apod. Dosažení obvyklé životnosti zboží není vadou a považuje se za opotřebení způsobené běžným užíváním dle odst. 1 tohoto článku.
VII. Ostatní ustanovení
1. V případě sporu mezi kupujícím a prodávajícím může kupující využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může kupující kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce (web: adr.coi.cz, email: adr@coi.cz). Podmínky a způsob uplatnění práv jsou uvedeny na webových stránkách ČOI uvedených výše. Návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je možné podat nejlépe prostřednictvím internetového formuláře, dostupného na webových stránkách ČOI uvedených výše.
2. Nesouhlasí-li kupující se způsobem vyřízení reklamace, má právo svůj nárok uplatnit u soudu.
3. V případě zájmu o poprodejní servis (mimo vady zboží) doporučuje prodávající obrátit se na odborné subjekty, případně na subjekty, které jsou uvedeny v dokumentaci ke zboží. Je možné se obrátit i na prodávajícího, který sdělí konkrétní možnosti týkající se poprodejního servisu v závislosti na konkrétním zboží.
4. Prodávající je oprávněn tento reklamační řád průběžně měnit. Pro dílčí kupní smlouvu je rozhodná verze reklamačního řádu, která byla platná ke dni učinění objednávky.
5. Tento reklamační řád je platný a účinný od 1.3.2023.
Reklamační řád pro kupující - podnikatele
I. Úvodní ustanovení
1. Tento reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) společnosti Jaroslav Pitule, IČ: 88855601, se sídlem Na Ohradě 88, Strakonice, 38601, jakožto prodávajícího (dále jen „prodávající“) byl zpracován v souladu se zákonem č. 89/2012, občanským zákoníkem (dále jen „OZ“).
2. Tento reklamační řád se vztahuje pouze na závazkové vztahy vyplývající z kupních smluv uzavřených mezi prodávajícím a kupujícím, který je podnikatelem, a to na smlouvy uzavřené prostřednictvím eshopu www.pittisolution.cz. Na vztahy mezi prodávajícím a zákazníkem - spotřebitelem vydal prodávající samostatný reklamační řád.
II. Odpovědnost za vady
1.Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při jeho převzetí kupujícím nemá vady, zejména, že je dodáno v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodnými pro obvyklý účel.
2. V jednotlivé kupní smlouvě nebo v dokumentaci přiložené ke zboží může být prodávajícím poskytnuta na zboží záruka. Délka a podmínky záruky se v takovém případě řídí jednotlivou kupní smlouvou nebo dokumentací ke zboží.
III. Uplatnění a řešení reklamace
1. Reklamaci lze uplatnit u prodávajícího těmito způsoby:
- emailem na adresu obchod@pittisolution.cz,
2. Reklamace kupujícího musí obsahovat:
- doklad, že věc byla zakoupena u prodávajícího, například fakturu a dodací list
- specifikaci reklamovaného zboží a jeho množství,
- specifikaci závady, kterou reklamuje.
3. Pokud reklamace neobsahuje výše uvedené údaje, není považována za řádnou reklamaci a prodávající k ní není povinen přihlížet.
4. Kupující je povinen provést při převzetí zboží s odbornou péčí prohlídku zboží za účelem kontroly jeho množství, jakosti a provedení při převzetí zboží. Vady zboží zjistitelné při prohlídce zboží, je nutné reklamovat ihned a sepsat je do dodacího listu nebo přepravního listu dopravce, jinak nelze tyto vady reklamovat.
5. Vady zboží nezjistitelné prohlídkou musí být reklamovány ve lhůtě tří dnů ode dne, kdy kupující tyto vady zjistil, případně kdy tyto vady při vynaložení odborné péče zjistit mohl.
6. Kupující je povinen umožnit prodávajícímu posoudit oprávněnost reklamace a případně vyřídit reklamaci. Za tímto účelem kupující dopraví na vlastní náklady reklamované zboží prodávajícímu na posouzení ve vhodném obalu, ideálně v originálním obalu. Pokud to není možné a/nebo účelné, umožní kupující prohlídku věci a případně další úkony v místě, kde se věc nachází. Není-li to vyloučeno, například v důsledku zpracování zboží na věc novou, je kupující povinen umožnit prodávajícímu odebrat vzorek z reklamovaného zboží, a to za účelem posouzení reklamace vč. případného zpracování znaleckého posudku. V případě porušení některé ze shora uvedených povinností z důvodu na straně kupujícího, v důsledku kterých není možné řádné posouzení uplatněného nároku kupujícího, nárok kupujícího z vady zboží zaniká.
7. Reklamaci vadného zboží zakoupené u prodávajícího může přímo uplatnit pouze kupující, tj. osoba, na kterou byl vystaven daňový doklad o koupi zboží.
8. Pokud prodávající vystaví kupujícímu reklamační list, je kupující povinen ho potvrdit.
IV. Nároky kupujícího z vad zboží
1. Kupující má pouze nároky z vad zboží vyplývající z tohoto Reklamačního řádu, jiné nároky se vylučují.
2. V případě vady množství dodaného zboží má kupující právo na odstranění vady dodáním chybějícího zboží. Pokud je záměrně provedena částečná dodávka zboží (dodané množství zboží je shodné, jako množství uvedené na dodacím listu), pak se nejedná o vadu, ale o částečnou dodávku.
3. V případě, že má zboží podstatné vady, má kupující nárok:
- na odstranění vady opravou;
- na odstranění vady dodáním nového zboží, pokud je vada zboží neopravitelná.
4. V případě, že má zboží nepodstatné vady, má kupující nárok:
- na odstranění vady opravou;
- na přiměřenou slevu z kupní ceny, pokud je vada zboží neopravitelná.
5. Prodávající je oprávněn rozhodnout o tom, že namísto opravy bude dodáno nové zboží, zejména pokud by byla oprava spojena s neúměrnými náklady nebo by byla jinak neúčelná. V případně nepodstatné vady zboží je prodávající oprávněn rozhodnout, že se namísto opravy zboží poskytuje sleva z kupní ceny.
6. Podstatnou vadou zboží je taková vada, v důsledku které není zboží použitelné ke svému účelu nebo je jeho použití spojeno s mimořádnými obtížemi, které by jinak s užíváním zboží nesouvisely.
7. Přiměřená sleva z kupní ceny zboží bude vyčíslena prodávajícím a vyúčtována kupujícímu opravným daňovým dokladem.
8. Pokud kupující nenavrhne způsob vyřízení reklamace, rozhodne o způsobu vyřízení prodávající.
9. Pokud je poskytnuta záruka, má kupující nároky ze záruky dle příslušného záručního prohlášení, jinak jako při nepodstatných vadách dle tohoto reklamačního řádu.
V. Vyřízení reklamace
1. Strany sjednávají, že prodávající má právo za účelem posouzení možnosti odstranění vad zboží vyžádat k tomuto stanovisko výrobce nebo jiného dodavatele zboží. Do doby poskytnutí tohoto stanoviska není kupující oprávněn uplatňovat u prodávajícího nárok na splnění závazku z odpovědnosti za vady zboží; lhůta k vyjádření výrobce nebo jiného dodavatele zboží však nesmí být nepřiměřeně dlouhá.
2. Po vyřízení reklamace prodávající dohodnutým způsobem vyzve kupujícího k vyzvednutí věci a kupující je povinen věc bez zbytečného odkladu od prodávajícího převzít. To platí i v případě, kdy je reklamace posouzena jako neoprávněná.
3. Pokud si kupující zboží nevyzvedne, bude prodávajícím vyzván k převzetí zboží. Pokud si kupující nevyzvedne reklamované zboží ani v dodatečné lhůtě 30 dní, vzniká prodávajícímu od dalšího dne nárok na náhradu nákladů spojených se skladováním zboží a prodávající je zároveň oprávněn zboží vhodným způsobem zlikvidovat nebo zpeněžit, a to na náklady kupujícího. V případě prodeje použitelného zboží bude získaný výtěžek použit na náhradu nákladů na skladování a prodej zboží.
VI. Omezení odpovědnosti za vady
1. Práva z vad zboží nevznikají v případech dle zákona, zejména:
- u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
- při opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
- u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím;
- pokud je vada zboží způsobená nesprávnou či neodbornou instalací, manipulací, přepravou, připojením, sestavením či nevhodnou údržbou zboží, užíváním zboží v rozporu s návodem k použití či způsobem odlišným od toho, jímž se zboží zpravidla užívá či instaluje;
- pokud kupující o vadě zboží v době uzavření smlouvy věděl nebo musel s vynaložením obvyklé pozornosti vědět, nebo pokud kupující vadu sám způsobil;
- vada byla způsobena vnějšími událostmi po přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího.
2. Prodávající neodpovídá za jakékoli škody, vč. dodatečných nákladů na provedení prací (např. demontáž, opakovanou montáž apod.) v případě, že byly vady zboží zjistitelné prohlídkou provedenou s odbornou péčí.
3. Pokud jsou kupujícímu poskytnuty bezplatně jakékoli dárky, nevztahuje se na ně záruka ani jiná práva kupujícího z odpovědnosti za vady.
4. Některé zboží (nebo jeho části) může podléhat rychlejšímu opotřebení. Jedná se zejména o zboží s vyznačenou dobou použitelnosti či trvanlivosti, a dále např. baterie elektronických zařízení, těsnění apod. Dosažení obvyklé životnosti zboží či jeho části se považuje za opotřebení způsobené běžným užíváním dle odst. 1 tohoto článku a nejedná se tedy o vadu zboží.
5. Záruční listy, návody anebo další dokumentace vztahující se ke zboží může dále stanovit podmínky týkající se užívání zboží a jeho údržby, vč. pravidelného servisování zboží apod. Tyto podmínky jsou pro kupujícího závazné. Při nedodržení podmínek neodpovídá prodávající za vady tím způsobené ani vzniklé škody, případně odpovědnost za vady nebo záruka zcela zaniká, pokud tak stanoví dokumentace ke zboží.
VII. Ostatní ustanovení
1. Ostatní práva a povinnosti stran mezi prodávajícím a kupujícím se řídí jednotlivými ustanoveními OZ a případnými smluvními ujednáními mezi stranami.
2. Prodávající je oprávněn tento reklamační řád průběžně měnit. Pro jednotlivou kupní smlouvu je rozhodná verze reklamačního řádu, která byla platná ke dni učinění objednávky.
3. Tento reklamační řád je platný a účinný od 1.3.2023
Reklamační formulář ke stažení:
Reklamační formulář Pitti Solution PDF
Reklamační formulář Pitti Solution WORD
PROSÍM SEZNAMTE SE
- S našimi obchodními podmínkami ZDE.